Egy ember elment levágatni a haját, és megigazíttatni a szakállát. Ahogy a fodrász dolgozni kezdett, kellemes beszélgetésbe elegyedtek. Sok mindenről szót ejtettek, különféle területeken.

Végül szóba került Isten is, mire a fodrász határozottan kijelentette:
- Én nem hiszem, hogy Isten létezik.
- Miért ilyen biztos ebben? - kérdezte a vendég.
- Nos, csak ki kell nézni az utcára, hogy mindenki megértse, miért
nem létezhet Isten. Most mondja meg őszintén, ha Isten létezne, hogy lehetne annyi beteg ember a világon? Hogy is hagyhatnának el szülők gyerekeket? Ha Isten létezne, se szenvedés, se fájdalom nem lenne. El nem tudok képzelni egy szeretettel teli Istent, aki lehetővé teszi mindezt körülöttünk.

A vendég gondolkodott egy kis ideig, aztán úgy döntött, hogy nem válaszol a fodrász feltevésére, mert nem akart vitába keveredni.
Miután a fodrász befejezte a dolgát, a vendég fizetett, majd elbúcsúzott tőle és kilépett az utcára.

A következő pillanatban szemébe ötlött egy ember, akinek hosszú, gondozatlan haja és loboncos szakálla volt. Piszkosnak és nagyon elhanyagoltnak tűnt.

A vendég visszafordult, és megint belépett a fodrászüzletbe, ahol
megszólította a fodrászát:
- Tudja, mit mondok? Nem léteznek fodrászok a világon!
- Hogy mondhat ilyet uram? - kérdezte meglepetten a fodrász.
- Hiszen itt vagyok én, én fodrász vagyok, nem? Épp most fejeztem be az ön hajának és szakállának a rendbetételét.
- Nem, nem! - erősködött a vendég. Fodrászok márpedig nem léteznek, hiszen ha léteznének, akkor nem lennének olyan hosszú, gondozatlan hajú és szakállú emberek az utcán, mint az ember ott, látja?
- Ah, de hát attól még léteznek fodrászok! - válaszolt a mester. Tehetek én arról, hogy az ember nem jön be hozzám?

- Hát ez az! - bólintott rá a vendég.
- Éppen erről van szó! Isten is létezik, de tehet Ő arról, hogy az emberek nem fordulnak Hozzá, hogy nem keresik meg Őt, és úgy élnek, ahogyan élnek?

Szerző: wmiki  2011.05.01. 12:00 11 komment

Címkék: történet isten

A bejegyzés trackback címe:

https://spirits.blog.hu/api/trackback/id/tr985214308

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

seahawks 2013.04.21. 09:05:01

azért ez erősen gyenge hasonlat volt...lásd be. sokan imádkoznak minden nap többször istenhez, mégis betegek. vagy beteg csecsemők miért születnek? ők sem tértek be istenhez? ...
isten vagy nincs, vagy nem mindenható, vagy csak nem akar segíteni...

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.04.21. 10:21:35

én akartam fodrászhoz menni, de nem sikerült
fodrászok nem léteznek :((

Naki vagyok kerdojel 2013.04.30. 08:48:46

Szerintem sem túl jó hasonlat. Egy fodrásznak semmilyen hatalma sincs arra nézve, hogy rávegye az embereket arra, hogy bemenjenek hozzá, míg istennek elvben van...
Persze lehet, hogy egyszer majd megtérek, nem tudom. Végül is elég kényelmes álláspont abban hinni, hogy van valaki, aki mindent irányít (vagy ezek szerint csak szemlél?) és nekem semmi más dolgom sincs, mint ebben hinni...

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.05.01. 07:15:43

@Naki vagyok kerdojel: értem... te is azt állítod, hogy amit nem lehet látni az nincs

tehát fodrászok nem léteznek :((

Pszt! 2013.05.01. 13:57:06

A lónak négy lába van.
Bodri kutyának is négy lába van.
Tehát Bodri kutya ló!

Ha létezne isten a hosszú, gondozatlan hajúnak lenne pénze fodrászra.
Ha létezne isten, nem volna szükség pénzre, és a fodrász behívná és ingyen megnyírná a manust.

devadel 2013.05.01. 22:15:36

basszus, wmiki. az isten definíció szerint mindenható. ha mindenható, akkor nincsenek korlátai. (ha lennének, nem lenne mindenható, és akkor nem lenne isten).

tud-e isten egyszerre 6 milliárd emberről gondoskodni? tud, hiszen mindenható. isten tehet-e arról, hogy nem fordul mindenki hozzá? hát persze hogy tehet, hiszen mindenhatóságában simán elérhetné, vagy pedig maga fordulhatna egyenként minden emberhez, hiszen mindenható.

a fodrászok nem mindenhatók, még a fodrászok összessége sem.

ez egy egyszerű összefüggés. a posztban szereplő pedig egy hamis összefüggés. vagy másképpen: hülyeség.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.05.02. 07:37:40

@devadel: :0 tehát HA léteznek fodrászok, akkor mindenkinek rövid hajúnak KELL lennnie?

akkor fodrászok tényleg nem léteznek :((

Naki vagyok kerdojel 2013.05.02. 16:52:01

@wmiki: nem, nem érted. De mindegy is.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.05.03. 16:51:07

@Naki vagyok kerdojel: de... de..

tehát szerinted HA létezik isten, akkor mindeni olyan tökéletes ember kellene, hogy legyen, mint pl. gyurcsány ferenc... vagy bajnai gordon... esetleg dopeman...
...vagy... milyen?
milyen világot képzelsz el, HA létezik isten?

ezért mondom... HA léteznek fodrászok, akkor mindenkinek rövid hajúnak kéne lennie... tehát fodrászok nem léteznek :((

Bicikliző medve 2013.06.05. 09:05:54

@wmiki: Szóval ha Isten létezik, és mindenható, akkor tehetne az ellen, hogy ennyi Dopeman ,meg Gyurcsány szaladgáljon az utcán. De mivel nem tesz ellene, ezért:

a. őt ez nem érdekli, akkor engem ő miért érdekeljen? Miért forduljak hozzá, ha ő tesz rám?

b. ő ezt szereti. Elég beteg egy isten ez akkor.

c. Lehet, hogy nem is létezik?

Van más opció, amit kifelejtettem?
süti beállítások módosítása